A+ A A-

REISU-L-ULEMA: IMAMI SU DUŠA, A DŽEMATLIJE SRCE ISLAMSKE ZAJEDNICE

     Sarajevo, 17. avgust 2007. (MINA) - Danas je u amfitetru Gazi Husrev begove medrese u Sarajevu održan preramazanski susret reisu-l-uleme s glavnim imamima Islamske zajednice u BiH i bošnjačkoj dijaspori.

     Na sastanku je ukazano na obaveze i aktivnosti tokom predstojećeg mubarek ramazana koji prema Takvimu Rijaseta počinje 13. septembra 2007. godine.

     O ovogodišnjim ramazanskim aktivnostima govorio  je šef Vjerskoprosvjetne službe Rijaseta Muharem ef. Omerdić, a  Ibrahim ef. Begović i Zijad ef. Suljić dužnosnici  Vjerskoprosvjetne službe izlagali su o mektebu i vjeronauci.Mirsad ef. Mahmutović šef Ureda Rijaseta za Bošnjaku disporu govorio je o Bošnjačkoj dijaspori jučer, danas, sutra.

 Obraćanje reisu-l-uleme

IMG_0611

      Sa posebnim zanimanjem imami su pratili izlaganje reisu-l-uleme dr. Mustrafe Cerića koji je između ostalog rekao :

             -Dragi imami,

     Približava nam se mubarek mjesec ramazan 1428. god. Tim povodom drago mi je da vas vidim ovdje okupljene sa mislima i dovom Allahu, dž.š., da ovogodišnji ramazan ispostimo u Allahovom rizaluku. Ovim mubarek povodom dozvolite mi da sa vama podijelim ovih nekoliko misli i da vas pozovem da u ibadetu ramazana snažimo vjeru i širimo  jedinstvo IZ-e.

 Čovjek je ovdje da zastupa dobro, a odbacuje zlo

     Stara definicija čovjeka temelji se na usporedbi sa životinjom: „Čovjek je životinja koja govori" - kažu stari filozofi. Nova definicija čovjeka uspoređuje  sa mašinom: „Čovjek nije mašina koja nema dušu" - kažu novi psiholozi. Zaboravlja se, međutim, da postoji Božja definicija: „Čovjek je halifa - zastupnik na Zemlji". Dakle, čovjek je ovdje na zemlji da zastupa zamiso svog Stvoritlja, koji najbolje zna svoje stvorenje.   Čovjek je ovdje da zastupa dobro, a odbacuje zlo (الامر بالمعروف و النهي عن المنكر) . U ostvarivanju tog zadatka čovjeku treba da shvati tri bitna  načela: načelo vremena, načelo smisla i načelo duše.   

     Ljudi vrijeme osjećaju na mnogo načina: na način otkucavanja sata, na način osobnog rasta i razvoja, na način sjećanja na prošlost, na način uzbuđenja u sadašnjosti te na način snova i nadanja u budućnosti. Mi, dakle, nismo bića trenutka. Naprotiv, svako od nas ima svoju osobnu povijest i svoje osobno pamćenje prošlosti koje utječe na način kako svako od nas gleda na svijet i kakva su mu očekivanja u budućnosti.

     Prošlost je stalno s nama, ali je i budućnost isto tako. Naše pamćenje prošlosti ravna se s našim „pamćenjem budućnosti". Naš rast i razvoj odvija se po otkucavanju ljudskog sata. Mi rastemo i razvijamo se od djetinjstva kroz mladost i starost predvidivim slijedom. Tako isto naše vještine razvijaju se u predvidivim vremenskim razdobljima.

     Isto je i sa rastom i razvojem ljudske zajednice, koja prolazi kroz predvidive  periode u svom formiranju, normiranju i djelovanju.

 Mi ne smijemo biti zarobljenici prošlosti

     Ove godine, koja za svakog od nas ima i osobno značenje, Islamska  zajednica u BiH doživljava vrijeme na poseban način. Po prvi puta IZ-a u BiH se odvažila da jasno i glasno pred cijelim svijetom svoje pamćenje protegne i poveže u povijesnu cjelinu od šest stoljeća.To nije nikako umanjilo metafizičku vrijednost islama kao kosmičke vjere od „qālu belā", ali je svakako uvećalo povijesnu vrijednost islamske autohtonosti ovdje i sada.

     Naravno, mi ne smijemo biti zarobljenici prošlosti, ali smijemo baštinici povijesne vrijednosti naše vjere i kulture ovdje i sada.

     Mi smo zaljubljenici u budućnost koju želimo graditi na principu vizionarskih sposobnosti za integraciju u Europi koja neće više dopustiti genocid nad atohtonim europskim muslimanima. 

 IZ-a u BiH danas se nalazi na najzanimljivijoj prekretnici u svojoj povijesti

     Načelo smisla u našem osobnom i zajedničkom životu mi tražimo u slovu i duhu kur'anske poruke i životne prakse Allahovog Poslanika. Isto tako, u kontinuitetu našeg povijesnog pamćenja mi tražimo smisao našeg osobnog života i života naše IZ-e. Jer, nije samo važno da definiramo zadatke, pišemo izvještaje i dajemo saopćenja o radu i djelovanju IZ-e, već je važno i kako IZ-u doživljavaju njezini članovi.

     IZ-a ima svoja nepisana pravila koja su ponekad važnija od pisanih. Riječ je o povjerenje i pouzdanju u IZ-u, koje se ostvaruje vrijednim i predanim radom imama.

     Veoma je važno da se jasno i nedvosmisleno definira smisao ili značenje IZ-e tako da svi oni koji rade u njoj imaju osjećaj čvrste povezanosti i upućenosti prema jednom zajedničkom cilju. Uvezivanje vertikalnih i horizntalnih jedinica IZ-e je od prevelike važnosti. To je jako važno znati zato što se IZ-a u BiH danas nalazi na najzanimljivijoj prekretnici u svojoj povijesti povezivanja muslimana Bošnjaka u Europi, Americi i Australiji. Zbog toga trebamo biti svjesni novog smisla ili značenja IZ-e u BiH, a to je njezina sposobnost da se mijenja i prilagođava novim potrebama njezinih članova od Australije do Džakula.

 Raditi u IZ-i nije puka profesija, već istinska duševna hrana

     Ali najbitnije od svega je da se zna da mi imamo dušu koju unosimo u IZ-u, kao riznicu naših nada, očekivanja i ulaganja. Dakle, vjekovna ljubav naših djedova i očeva i neprikosnovena njihova odanost IZ-i obavezuje nas da i mi danas unesemo dio svoje duše u IZ-u koja nam osigurava smiso individualnog i kolektivnog života.

     Prema tome, raditi u IZ-i nije puka profesija, već istinska duševna hrana svakog imama. Zato je važno da unesemo novi kvalitet međusobnog poštivanja i međusobnog povjerenja.

     Dakle, međusobno poštivanje i međusobno povjerenje su najbitnija dva uvjeta za uspjeh IZ-e. A to znači da IZ-a treba da ima dušu a to su njezini imami i srce a to su njezine džematlije.

     Uvjeren sam da ćete ovoga ramazana, ako Bog da, imati na umu da je ova godina za nas vrijeme koje treba upamtiti, da je ova godina prilika da se podsjetimo na smisao našeg pojedinačnog i zajedničkog života te da je ovogodišnji ramazan trenutak da osnažimo svoju dušu voljom da jedni druge više poštujemo i da jedni drugima više vjerujemo, jet će nam Allah Uzvišeni tako svima biti na pomoći.

 Preporuke za imame i imamsku profesiju

     Pri tome, dozvolite mi da vam ponudim nekoliko misli za razmišljanje o tome što smo mi i kakvi bismo trebali biti u našem imamskom radu:

-         ako imam hoće da ga džemat poštuje, on prvo mora poštivati džemat;

-         imam mora biti pošten, pouzdan i mora raditi u timu; 

-         imam ništa ne može ostvariti sam;

-         mali umovi su prvi koji kritiziraju velike ideje;

-         um se najbolje oštri kroz diljalog;

-         najteže je otvoriti zatvoreni um; 

-         imam treba da bude svjestan svoje uloge i jasno definira svoje stavove;

-         imam treba da nudi rješenja a ne da prepričava problem;

-         imam ne kritizira ljude zbog grešeka, ali im govori o grijesima;

-         imam treba da se navikne da čuje ono što ne voli da čuje;

-         imam treba da savjetuje džematlije, ali prije svega treba da sasluša to što džematlije imaju reći;

-         imam treba da budi potpuno predan svom poslu; 

-         imami ne vladaju ljudima, već ih upućuju na pravi put;

-         imam svaki uspjeh dijeli sa svojim džematom; 

-         da bi se džematlije uključile u rad IZ-e, imam mora stati naprijed. Ako je imam na čelu, džematlije vide da se on ne boji teškog posla i zato ga oni u tome slijede;

-         imam treba da pokaže ljudima da je otvoren, da je dostupan i dosljedan u onome što govori;

-         osjećaj za imamski posao dolazi iz srca a ne iz knjiga;

-         imam ne smije nikad biti namršten i bezvoljan;

-         imam daje ono što želi da dobije;

-         povjerenje se teško stiče a brzo gubi;

-         uvijek govori istinu;

-         laž će kad-tad biti otkrivena;

-         nemoj ljudima govoriti samo ono što vole da čuju;

-         prenesi im i poruke koje ne vole da čuju, čim osjetiš da ih trebaju čuti;

-         radi na vlastitom unapređivanju. Stani i osvrni se više puta u godini i pitaj se da li svoju imamski dužnost obavljaš dobro;

-         imam treba da sasluša svoje džematlije, jer oni treba da imaju osjećaj da mogu utjecati na stvari u vođenju džemata;

-         imam treba da se okruži ljudima koji mogu uraditi ono što on ne može;

-         imam treba da kod ljudi ima povjerenje. Treba da pokaže da mu se može vjerovati, da je kompetentan i da može uraditi ono što kaže. Predanost imamskom poslu je najbitnija;

-         ako nešto obećaš, ispuni to;

-         nikad nemoj davati lažna obećanja;

-         imam je čovjek koji donosi vjeru i nadu ljudima;

-         osnovna osobina imama je da doista uživa u svom radu. Imam svako jutro ustaje pun zahvalnosti Allahu Uzvišenom što mu se pruža prilika da još jedan dan radi imamski posao u službi islama i muslimana.

     Sa tim mislima učim dovu da vam ovogodišnji ramazan-i šerif bude mubarek sa dobrim željama za vaše zdravlje i sreću u osobnom životu  - zakljućio je  reisu-l-ulema svoje predramazansko obraćanje glavnima imamima IZ-e u BiH u domovini i dijaspori.